Warsztaty, szkolenia, referaty i mowy
I. Przykładowe warsztaty (najpopularniejsze):
Myślenie krytyczne i otwartość na zmianę
Myślenie krytyczne uczy otwartości na zmianę, otwartości na argumenty, otwartości na odmienne punkty widzenia, a dzięki temu chroni nas przed fanatyzmem, jednostronnością myślenia i samozadowoleniem. Warsztat pomoże ograniczać błędy w myśleniu, wzmocni kompetencje analizy zagadnień i podejmowania lepszych decyzji. Warto zacząć myśleć krytycznie, aby działać racjonalnie i nie dać się oszukiwać.
Korzyści:
- zdolność czujnego orientowania się w świecie;
- umiejętność trafnej analizy danych i faktów;
- możliwość poprawnej argumentacji w dyskusjach;
- poznanie procedur racjonalnych działań i decyzji;
- umiejętność znalezienia skutecznych i wartościowych metod rozwiązywania problemów;
- ochrona przed manipulacją i pułapkami myślenia;
- otwartość na zmianę i różnorodność;
- kompetencje w zakresie współpracy z innymi;
- wszechstronna umiejętność poszukiwania rozwiązań;
- zrozumienie konieczności zmian, w tym zmian organizacyjnych;
- lepsza orientacja w świecie VUCA;
- zyskanie samoświadomości i odporności na zagrożenia.
Innowacyjność i twórcze rozwiązywanie problemów
Warsztat Innowacyjność i twórcze rozwiązywanie problemów przeznaczony jest dla każdego, kto docenia generowanie nowych pomysłów i rozwiązań. Szczególnie przydatne będą te kompetencje dla osób pracujących w zmieniającym się środowisku, spotykających się z niestandardowymi sytuacjami, zmagających się z wyzwaniami i trudnościami. Dzięki poznanym narzędziom i kompetencjom łatwiejsze stanie się rozwiązywanie problemów w zmieniającej się rzeczywistości. Korzyści:- pokonywanie schematyczności myślenia;
- poznanie technik generowania pomysłów;
- otwieranie się na nowości;
- umiejętność znalezienia skutecznych i wartościowych metod rozwiązywania problemów;
- rozwinięcie potencjału własnej twórczości i motywacji do działania;
- poprawa komunikacji w grupie;
- poszukiwanie nieszablonowych wyzwań i odpowiedzi;
- poznanie technik twórczych w miejscu pracy i poza nim;
- skuteczne działanie w sytuacjach kryzysowych dzięki myśleniu nieszablonowemu;
- pokonywanie własnych barier w drodze ku innowacyjności.
II. Wybrane sesje inspiracyjne:
Czego filozofia może nauczyć współczesnego człowieka?
Cele:
- zrozumienie doniosłości problemów filozoficznych i metod dociekania odpowiedzi;
- rozwijanie technik heurystycznych i analitycznych;
- szkolenie sposobów radzenia sobie z wyzwaniami w oparciu o sprawdzone techniki i koncepcje.
Filozofia jako sztuka życia
Cele:
- zrozumienie potrzeby pracy nad sobą i ze sobą;
- rozwijanie świadomego i refleksyjnego życia;
- potrzeba uczenia się przez całe życie;
- work-life balance;
- rozwój kompetencji komunikacyjnych i krytycznych;
- obniżenie napięć dzięki zrozumieniu kontekstów naszych działań;
- samoświadomość i samorozwój.
Jak odnaleźć się w niepewnym i zmiennym świecie? Strategie krytycznego, twórczego i odpowiedzialnego działania
Cele:
- wytworzenie potrzeby rozwoju osobistego;
- rozwijanie kompetencji przyszłości;
- potrzeba krytyczności, kreatywności i wrażliwości;
- wykorzystanie osobistych zasobów i kompetencji w organizacji;
- samoświadomość i samorozwój.
Sokrates w szklanym biurowcu – modele dialogu i mądrości praktycznej
Cele:
- zrozumienie wartości potencjału człowieka i możliwości jego wykorzystania;
- rozwój technik komunikacyjnych i pracy w zespole;
- poznanie klasycznych praktyk w zakresie rozmowy, uwagi, argumentacji i empatii;
- zachęta do samorozwoju indywidualnego i korporacyjnego.
III. Szkolenia:
- filozoficzne;
- filozoficzno-rozwojowe;
- myślenie krytyczne;
- modele i techniki krytyczności;
- kreatywność i innowacyjność;
- otwartość na zmianę;
- sztuka komunikacji;
- twórcze rozwiązywanie problemów.
IV. Referaty i mowy okolicznościowe:
- naukowe;
- inspiracyjne;
- informacyjne;
- motywacyjne;
- integracyjne;
- adaptacyjne;
- interaktywne.